13 Ocak 2009 Salı

DR. SKULL




















Pentagram, Kesmeşeker, Bulutsuzluk Özlemi, Grizu, Diken, Knight Errant....Türk rock-heavy metal camiasına böyle bir grup gelmemiştir, bu gidişle de gelmeyecektir. Ha Almora insanların çok garip bulduğum küçümsemelerine rağmen özellikle son albümleriyle Dr.Skull'a en fazla yaklaşan grup olmuştur ama Hacettepe Üniversitesi'nin Tıp fakültesinden çıkan bu 4 doktorun yarattığı etkiye ve müzikal kaliteye ulaşamamıştır. Sadece 3 albümü bulunan grup bugün efsane kategorisine ulaşmış olan ününü 1980'lerin sonu 1990'ların başındaki patlamasına borçludur.

1983 yılında Hacettepe Üniversitesi tıp fakültesinde kurulan grup aslında Ankara Anadolu Lisesi'nde okuyan 4 öğrencinin hep beraber Hacettepe Tıp fakültesini kazanması ile kendi temellerini atmıştır bir bakıma. 1990-94 arasına 3 albüm sığdırırlar. Sırasıyla 1990 tarihli Wory Zover, 1992 tarihli Rules 4 Fools ve 1994 tarihli Hershey Yolunda. Dr. Skull'ı Sr. Skull yapan onlarnı aynen Iron Maiden gibi temaları, motifleri ve özgünlükleri olan bir grup olmasından kaynaklanır. Maiden'ın eddie'si, şarkı sözlerindeki temaları ve konsept albümleri neyse Dr. Skull'ın da benzer noktaları vardır. Örneğin grubun maskotu olan Vehbi adındaki kurukafa dönemin Milli Eğitim Bakanı Vehbi Dinçerler'e bir göndermedir. 3 albümün ismi de kelime oynanmaları ile elde edilmiştir (War is Over, Rules for Fools, Her Şey Yolunda).

Grup 1994'teki albümünden sonra bir daha hiçbir albüm çıkarmadı ve elemanlarının iş hayatlarına atılıp kendi yolunu çizmeleri ile dağıldı. Bir daha da müzikal bir çalışma yapmadılar ama mezun olduğum üniversiteden çıkmalarından mıdır başka nedenden midir bilemem bana göre Türk müzik tarihinde yerleri asla dolmayacak bir mihenk taşı oluşturmuşlardır.

Dr. Skull'ın 3 albümü de çiğ gitar ve vokal kayıtları, güçlü sololar, buram buram old school rock kokan şarkı yapılarıyla beraber punk-rock'tan speed metale ve hatta senfonik öğelere kadar uzanan bir altyapıyı içerir. Zaten bu 4 gencin Türk olduğunu bilmeyenlerin Dr. Skull'a bir Türk grubu" tahmininde bulunmaları çok zordur. Debut albümleri Wory Zover Türkiye'de tam 30 bin kopya satmıştır ki bu o zamanlar için müzik türü göz önüne alındığında inanılmaz bir rakamdır. Yazıyı grubun 1992 yılında TRT-4 ekranında icra ettikleri enfes eser "Way Home" adlı eserle bitirelim.















Vokal: Murat Ersöz - Murat Baştepe - Alper Yarangümeli
Gitar: Murat Ersöz - Murat Baştepe
Bas Gitar: Mustafa Erman
Bateri: Alper Yarangümeli

8 yorum:

Adsız dedi ki...

herşeye karışanlar
herşeye alışanlar
örtünenler sürtünenler yırtınanlar
yatırımlar kaldırımlar

sizsiz de olmaz biliyorum ama
sizinle de bu alem bana biraz dar

ayaklarım zincir
dört bir yanım duvar
elim cebimde cebim delik
elimde ne var?

şifa niyetine soytarılar
rüzgar nereye eserse ordalar
köşe dönme savaşları
ve ingiliz kumaşları

sizsiz de olmaz biliyorum ama
sizinle de bu alem bana biraz dar

ayaklarım zincir
dört bir yanım duvar
elim cebimde cebim delik
elimde ne var?

insanlar sevip sevildi
siz onları ısırdınız
şeyinize laf yok canım,
beyninizde kısırdınız

sizsiz de olmaz biliyorum ama
sizinle de bu alem bana biraz dar

ayaklarım zincir
dört bir yanım duvar
elim cebimde cebim delik
elimde ne var?

sözlerine sahip nadide eserin de yaratıcısıdır bu grup.

GoKaN

L dedi ki...

abi bizim nesil bu tip yazılara tesadüf etmese (ki şükür bu bloga giriyorum), veya bi yerden duymasa, haberdar olması zor böyle gruplardan. çok sağol ve eline sağlık yazı için.

Adsız dedi ki...

lise yıllarımın grupları...Hey be nerden buldun çıkardın bu adamları şimdi karşıma... Uçan hollandalı ço yükseklerde sanırım...

Ama çok güzel zamanların grupları da şansımıza tıfıl yaşlarımıza denk geldi...

Ayrıca "whisky"i es geçmişsin yazının başında; "yak bizi" diyorum o zaman sana!

Adsız dedi ki...

Grup elemanlarına ne olduğunu yazalım.

Murat Baştepe hocamız (Akademik titrini bilmiyorum, profesör olmalı) Harvard'a gitti ve şu an Massachusets General Hospital'da endokrinolog (Hormon bilimi uzmanı) olarak çalışıyor. Özel ilgi alanı kemik ve mineral metabolizması imiş.

Doç. Dr. Alper Yarangümeli hocamız ise Ankara Numune Eğitim ve Araştırma Hastanesi'nde oftalmolog (Göz hastalıkları uzmanı) olarak çalışmakta ve kornea nakliyle ilgilenmektedir.

Doç. Dr. Murat Ersöz hocamız ise Ankara Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Eğitim ve Araştırma Hastanesi'nde FTR Uzmanı ve klinik şef yardımcısı olarak çalışmaktadır.

Son olarak, içlerinde şahsen tanıdığım tek eleman olan Doç. Dr. Mustafa Erman hocamdan söz edeyim. kendisi Hacettepe ÜTF'de onkolog (Kanser bilim uzmanı) olarak çalışmaktadır. Okulumuzun en zor stajı olan dahiliye sınavına kendisinden girenler çok mutlu olurlar. Öğrenci dostu, bilgili, becerili, çalışkan ve uzun saçlı hocamızı çok seviyoruz.

alchoburn dedi ki...

dr skull ne acaip gruptur!

çok güzel şarkıları vardır. hiç biri de bırakın birbirini andırmayı, aynı tarzda bile sayılmayacak şarkılardır hatta. hatırladığım kadarıyla wory zover biraz daha punk rock ile metal arası bir aralıktaydı gene de.

kesinlikle albümlerini edinmek lazımdır vesselam. çok ağır tonları sevmeyenler hershey yolunda'dan da başlayabilir o daha geniş bir skalaya sahip.

Sosyal_FB dedi ki...

Gates Of Brandenburg ne guzel sarkidir.

O senelerin mavzusu gecmisken; Kronik Lie demek isterim.

Mama said this music is not good for my health :)

Adsız dedi ki...

Rules 4 Fools çıktığında oratokuldaydım ve o kasedi o kadar çok dinlemiştim ki walkmande bozulmuş tekrar almıştım. Wory Zover'da güzel albümdü ama R4F'nin yeri ayrı ve elbette Way Home.... Hala Mp3 formatında dinliyorum ve iyi ki var. Bu arada Pentagram'ın ilk albümü ve Trail Blazer'da sağlamdı. Postu gördüm bir garip oldum güzel günlermiş gerçekten...

İlker Yıldız dedi ki...

Hem Mustafa Erman Hocam ile onun asistanlığı döneminde Onkoloji polikliniğinde çalışma hem de 4 yıl boyunca AFTRM'de Murat Abi (Ersöz)'nin asistanlığını yapma şerefine ulaştım.Murat Abi aynı zamanda tez hocam olduğundan sağolsun üstümde çok emeği geçti.Her iki insanın da insanlığı benim için doktorluklarından, akademik kariyerlerinden ve müzisyenliklerinden önde gelir.Her ikisine de emekleri için teşekkürler...